Op vakantie in Thailand

lekkere bucket!

Na de vermoeiende reis door het ruige noordoost India waren we toe aan vakantie in  Thailand. De andere reden om naar Thailand te gaan, was dat we Karin’s vader, Herman, en Toos gingen zien. En als klap op de vuurpijl gingen we ook Luuk’s broer Robert zien en zijn verjaardag vieren in Bangkok.

Oude vrouw in bergdorpje

Op 15 mei landden we vanuit Calcutta in Bangkok, direct naar backpackers mecca Kao San Road, waar we met Robert Thais gingen eten en uiteraard bier drinken. Het extreem toeristische hier was voor ons overweldigend, echt wennen na noordoost India waar we vrijwel geen andere reizigers hadden gezien! De volgende dag namen we afscheid van Bangkok en Robert en namen we de nachttrein naar Chiang Mai in het noorden van Thailand.

Gezellig met ons hoog bezoek uit Holland!

Van Chiang Mai gingen we naar Chiang Rai waar de tourgroep van Herman en Toos ‘s avonds arriveerde en Karin en Herman elkaar in de armen sloegen na een gemis van bijna acht maanden. Wat was het gezellig elkaar weer te zien en bij te kletsen! De volgende dag bezochten we met zijn vieren met prive busje en chauffeur de gouden driehoek, het drielandenpunt Thailand-Laos-Birma, maakten we een boottochtje over de Mekong naar Laos en bezochten het opium museum. Dat laatste was echt zo interessant en ontnuchterend na in India de opiumgebruikers te hebben gezien.

Zegening in boedistische tempel

De volgende dag reisden we terug naar Chiang Mai waar de tourgroep van Herman en Toos ook heen ging. Daar smulden we weer van het Thaise eten in sfeervolle restaurants! De vierde dag in Chiang Mai deden we mee aan de fietstoer buiten Chiang Mai van het gezelschap van Herman en Toos, konden we gezellig met allemaal Hollanders kwekken.

Ons bamboe hutje in Noord Thailand

Na afscheid te hebben genomen van Herman en Toos huurden we een brommer en reden we een mooie ronde door noord Thailand. Door mooi berggebied reden we naar Pai, waar we in een waterval zwommen en mooi bamboehutje zaten met uitzicht op een groene vallei. De hele tocht op het brommertje door noord Thailand leidde over slingerende weggetjes door mooi berg gebied en het was fijn een eigen brommertje te hebben om overal te kunnen stoppen.

Karin voelde zich helemaal thuis in Longneck Karen dorp

We bezochten veel moois zoals een grot waar je op bamboe vlot doorheen werd gepeddeld en enkele zijgrotten in liep met stalagmieten en tieten en gids en ontelbare vleermuizen. We bezochten een dorp van longnecks aan de grens met Birma en ook een Chinees dorp aan de grens. Na een weekje toeren kwamen we terug in Chang Mai waar we na de zoveelste Thaise massage vertrokken naar Bangkok om Robert weer te zien.

Luuk in jungle

Stappen op Robert's verjaardag in Bangkok

We hebben er heerlijk onbeperkt sushi gegeten, het mooie Jim Thompson huis bezocht, aan de rivier gegeten en Roberts verjaardag gevierd. We aten in een vijf sterrenhotel van het buffet, dat was het ultieme smullen van kreeftepoten, tsasimi, krab, knapperig brood, kaasjes, geniaal toetjesbuffet…. allemaal te jammie voor worden. Half misselijk van al het eten vertrokken we met zijn allen naar de Thaise club. Daar tot in de kleine uurtjes lekker geshaked op de beats en de volgende dag weer gechilled en afscheid genomen van Robert die ook Bangkok ging verlaten voor een bokskamp in zuid Thailand.

Paradijselijke palmen op Koh Chang

De dag erop vertrokken wij naar Ko Chang, een eiland vol bergen met regenwoud en mooie bepalmde strandjes. Heerlijk op brommertje rondgereden, strandgehopt, bier bij zonsondergang gedronken en heerlijk Thais gegeten. We verbleven in een zeer ontspannen bungalowtje iets op de berg aan de rand van de jungle en sliepen er heerlijk temidden van alle jungle geluiden…

Slingerende apin Karin

Slapen in de jungle op Koh Chang

Romantische zonsondergang

Thailand was een zalige vakantie vol relaxen en familie, waar we ons weer helemaal hebben opgeladen na de vermoeiende reis door India.

Inmiddels vermaken we ons alweer een maand tussen de poepchinezen in China 😉

Liefs,
Luuk en Karin

6 thoughts on “Op vakantie in Thailand

1. Hi Karin en Luuk,
    Weer een mooi verhaal. Dat langer in Thailand zijn was geen straf lezen we wel. Tjonge wat hebben jullie daar nog weer leuke dingen gedaan. Ook met dat brommertje eropuit was niet verkeerd. Mooie foto’s en prachtige belevenissen. We willen zo wel weer terug. En dan misschien wel met z’n tweeën .
    Nou veel plezier in historisch China.

Kus en liefs ons !

2. Hee wereldontdekkers!
    Leuk om jullie Thailand belevenissen te lezen! Fijn dat jullie na al die tijd weer wat familie hebben gezien.
    Karin, je hebt een ware transformatie ondergaan.. Een langere nek en een bos krullen erbij! Alleen kon ik geen apenstaartje @ ontdekken hhaha jane in the jungle (gave foto)
    Veel plezier in China!
    X linda

3. Wat is Thailand toch een luilekkerland!!!!!
    Leuk verslag en mooie fotos.
    Luuk je had vroeger al een boomhut
    toen je klein was, dus dat avontuurlijke
    zat er al vroeg in!!
    Liefs en groeten van mama

4. Hi lieve Karin en Luuk,

Steeds heel leuk hoor om jullie verhalen te lezen, alleen wordt ik er ook wel een beetje jalours van :-).
    Klinkt allemaal weer heel erg goed en die vakantie in Thailand met het zien van familie zal ook wel heel super zijn geweest.